Co může naše stomatologie nabídnout novým kolegům?

05. března 2021

Co může naše stomatologie nabídnout novým kolegům?

Oddělení stomatologie v Canadian Medical hledá nové zubní lékaře. Pokud jako stomatolog uvažujete o změně zaměstnavatele, možná vás zaujme tento rozhovor. Co vše vám můžeme nabídnout? „Ve finále rozhoduje to, jestli se člověk v práci cítí dobře,“ říká vedoucí stomatologického oddělení Canadian Medical MUDr. Petr Chalupa, MBA., který odpověděl na naše otázky.

Co vás přivedlo do Canadian Medical?

S Canadian Medical jsem se úplně poprvé seznámil ještě na vysoké škole jako pacient. Měl jsem docela těžkou angínu a naše školní lékařka mi předepsala paralen, doporučila mi Priessnitzův obklad a poslala mě domů. A tak mě kamarád vzal do Canadian Medical, kde se o mě postarali a předepsali mi antibiotika, která jsem potřeboval. Tenkrát jsem si nebyl jistý, zda bych chtěl na takové klinice pracovat. Přece jen je to práce, která má vzhledem k náročnější klientele svá specifika. Nakonec se to ale stalo bez mého vlastního přičinění. Po škole jsem nastoupil na klasickou polikliniku, kde mi toho sice hodně slíbili, ale nic nedodrželi, takže jsem ve zkušební době odešel a nastoupil jsem na jednu soukromou stomatologickou kliniku. Chtěl jsem mít nad sebou šéflékaře, od kterého bych se mohl něco naučit, ale to taky nedopadlo. Musel jsem se s tím nějak poprat sám, protože vedoucí lékařka mi moc pozornosti nevěnovala. Když pak po třech letech odešla, stal jsem se vedoucím lékařem já. Majitelé se ale nakonec rozhodli kliniku prodat a domluvili se s Canadian Medical. Převzal jsem pak v CM post vedoucího lékaře celé stomatologie a vybudoval si svůj vlastní tým. Nebyl to tedy nějaký záměr, spíš série náhod, které mě sem dovedly.

Oddělení stomatologie v Canadian Medical hledá nové kolegy. Mohou se hlásit i začínající stomatologové? Rozhodně ano, lékaře s roční nebo dvouletou praxí, který umí dobře komunikovat s pacienty, uvítáme s otevřenou náručí. Jsem připraven mu poskytnout odborné vedení, konzultovat s ním vše, co bude potřeba, vysvětlit mu, jak má v léčbě postupovat, nebo ji dokončit s jeho asistencí. Může se spolehnout na moji podporu, rozhodně se mu nestane to, co se stalo mě na začátku kariéry, kdy mě hodili do vody a plavat jsem se de facto musel naučit sám. Neznamená to ale, že nemáme zájem o zkušenější kolegy. Potřebujeme šikovnou posilu do týmu a jsme otevřeni různým možnostem.

Když porovnáte běžnou zubní ordinaci s Canadian Medical, v čem je ta práce jiná? Co se při ní kromě stomatologie může člověk přiučit?

Staráme se o klientelu, která je zvyklá o své zuby pečovat, takže se tu nepotkáváme s extrémy. Pacienti jsou navíc zvyklí pravidelně chodit na dentální hygienu, takže už jim nemusíme pořád dokola vysvětlovat, k čemu je to dobré. V tom to máme jednodušší. Na druhou stranu komunikační stránka je u nás náročnější. Máme pacienty vzdělané, kteří chtějí mít nad ošetřením kontrolu, kladou řadu otázek. Někdy se stane, že jde pacient na hodinové ošetření a prvních třicet minut s ním řeším jen dotazy a možnosti léčby. Vyžaduje to tedy určité psychologické a komunikační dovednosti, aby od nás pacient odcházel spokojený. Momentálně bych řekl, že komunikace je pro mě ta nejnáročnější část práce, protože stomatologii, tu už umím. Jak udělat výplň, vím, ale jak se bude chovat člověk, který právě přišel do ordinace, to je vždycky otazník. Navíc k nám chodí i hodně cizinců, takže do toho vstupují u kulturní rozdíly. Jsou třeba národy, na které vůbec neplatí úsměv. Dokonce mám vypozorováno, že různé národnosti reagují jinak na bolest. Má to ale i své výhody. Člověk se tu naučí výborně komunikovat a permanentně si procvičuje angličtinu. A práce s lidmi z různých koutů světa je i zábavná.

Proč jste si nezaložil vlastní ordinaci?
Chci si udržovat zdravou rovnováhu mezi prací a soukromím. Vlastní ordinace znamená také spoustu starostí a velkou počáteční investici. Nechci chodit spát s myšlenkou na to, jak zaplatím hypotéku. Život není tolik ve věcech, jako spíš v zážitcích a třeba i hezkých vzpomínkách. Práce v Canadian Medical mi umožňuje třeba hodně cestovat. Je to skvělý způsob, jak vypnout.

Co může Canadian Medical novému kolegovi nabídnout?
Samozřejmě můžeme nabídnout slušné finanční ohodnocení, dobré přístrojové vybavení, služby recepce, osobní lékařskou péči na našich klinikách, krásné pracovní prostředí se skvělou dopravní dostupností a různé další zaměstnanecké benefity, ale to podle mě není to nejdůležitější. Ve finále rozhoduje to, jestli se člověk v práci cítí dobře a v jakém se pohybuje týmu. Proto se snažíme u nás na oddělení udržovat příjemnou atmosféru a problémy řešit. Já sám chci mít práci co nejpříjemnější, takže to dělám i pro sebe.

Související články

Více článků